• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Сторінка для батьків

Поради для батьків

«Адаптація п’ятикласників»

Підготувала класний керівник 5 класу Руденко Т.Л.

1. Організуйте правильний режим дня. Розподіліть час для навчання та відпочинку.

2. Заохочуйте дитину до школу, емоційно підтримуйте її, цікавтесь успіхами та невдачами.

3. Обговорюйте проблемні ситуації, давайте поради, якщо дитина їх потребує.

4. Завжди відповідайте на запитання дітей з наукової точки зору.

5. Пояснюйте свої вимоги, коли дитину покарано, завжди аргументуйте свої дії.

6. Довіряйте дитині. Людина, яка виростає у довірі, йде по життю спокійно, вона відкрита, товариська, доброзичлива.

7. Будьте терплячими! Ставтесь терпляче до дитячих проявів: процес розвитку є випробуванням не лише для дорослих, але й для самої дитини. Виховуйте її вимогливою любов’ю.

8. Ніколи не кажіть, що за всіма життєвими проблемами не лишається часу на виховання дитини. Ви виховуєте її щоденно своїм ставленням до життя, системою своїх цінностей, своїми виборами. Ви виховуєте дитину своєю присутністю, поглядом, жестом, посмішкою…

9. Будьте відповідальними! Безпечність – механізм, який продукує борги перед долею дитини, перед її теперішнім і майбутнім. Відповідальний вихователь передбачає наслідки своїх слів, своїх справ.

10. Оцінюючи результат, вчинок, властивість дитини, вказуйте не лише на те чим ви незадоволенні, а скоріше на те, що вам подобається в ній. Не порівнюйте її з однокласниками, з братиками чи сестричками. Діти всі різні!

11. Порівнюйте дитину в її динаміці – якою вона була вчора, якою є сьогодні, якою може бути завтра. Тобто, порівнюйте зростаючу особливість з самою собою.

12. Не ставтесь до дитини зневажливо. Зростаюча особистість повинна відчути свою значущість, навчитись поважати себе. Тільки за цієї умови з неї виросте людина з почуттям власної гідності, яка поважає тих хто її оточує.

Поради батькам дітей

з особливими освітніми потребами

Підготувала вчитель початкових класів

Коваленко Л.В.

1.Дізнайтесь якомога більше про захворювання дитини. Чим більше ви знаєте, тим краще ви зможете допомогти собі та вашій дитині.

2.Дізнайтеся про організації, які надають допомогу.

3.Любіть вашу дитину та грайтеся з нею, виховуйте вашого сина або доньку так, нібито вони звичайні діти. Подорожуйте з вашою дитиною, читайте разом, отримуйте задоволення.

4.Дізнайтеся у фахівців та інших батьків, яким чином задовольняти особливі потреби вашої дитини. Але не намагайтеся перетворити ваше життя на чергування різних видів терапії.

5.Зверніться по допомогу до родини та друзів. Догляд за дитиною тяжка праця. Навчіть інших, що і як треба робити з дитиною, і покладайтеся на них. Раціонально використовуйте всі можливості, коли випадає нагода перепочити.

6.Шукайте інформацію про нові засоби лікування та технології, які можуть допомогти. Нові підходи з’являються постійно і вони можуть кардинально змінити якість життя вашої дитини. Проте, будьте обачними.

7.Дізнайтеся більше про допоміжні технології, які можуть допомогти вашій дитині. Це можуть бути прості комунікаційні дошки, аби ваша дитина могла краще висловитися з приводу своїх потреб і бажань, або складний комп’ютер зі спеціальним програмним забезпеченням.

8. Запасіться терпінням, сподівайтеся на краще. Ваша дитина, як кожна дитина, має попереду ціле життя та можливості рости і навчатися.

9.Взаємодійте з фахівцями у вашій школі над розробкою відповідних планів, що відображають потреби дитини та враховують її здібності. Переконайтеся, що планом передбачені супутні послуги, такі як логопедична та психологічна корекція.

ПАМ’ЯТКА

для учнів та батьків на весняні канікули

УЧЕНЬ! БЕРЕЖИ СЕБЕ!

1. Постійно дотримуйся правил дорожнього руху. Ніколи не порушуй їх, це небезпечно для життя. Переходь вулицю тільки у відведених місцях. Будь обережним при переході трамвайних та залізничних колій. Не влаштовуй ігри на проїжджій частині вулиці. Правильно користуйся міським транспортом.

2. Не грайся сірниками та іншими легкозаймистими предметами. Будь обережний з газом. Не вмикай його без дозволу батьків та без потреби.

3. Не чіпай невідомі тобі предмети. При виявленні вибухонебезпечних предметів, повідом дорослих.

4. Будь обережний з електроприладами. Не вмикай їх без дорослих. Не торкайся оголених проводів. Виходячи з дому, перевіряй, щоб усі електропобутові прилади були відключені.

5. Будь обережним біля водоймищ, не ходи по льоду у період танення. Не влаштовуй ігри поблизу водоймищ

6. Виконуй правила протипожежної безпеки. Не грай з вогнем. Не розпалюй багаття.

7. Не чіпай бездомних кішок та собак. Спілкування з ними призводить до нещасних випадків.

8. Не заходь у ліфт з незнайомими людьми.

Любий учень, дбай про своє здоров’я та життя!

ШАНОВНІ БАТЬКИ!

1. Не залишайте дітей без догляду. Знайте, де і з ким бувають Ваші діти, чим вони займаються.

2. Випускаючи дитину на прогулянку, нагадуйте їй про правила дорожнього руху, про правила поведінки в громадських місцях.

3. Постійно нагадуйте про правила власної безпеки.

Шановні батьки, дбайте про здоров’я та життя Вашої дитини!

Бажаємо гарних канікул!!!

Поради батькам школярів

на час зимових канікул

Зима – прекрасна пора для відпочинку не тільки дітей, але й батьків. Відкладіть на тиждень в сторону свої справи, візьміть відгул на роботі і проведіть новорічні канікули з дітьми. Пориньте разом з ними в атмосферу дитинства, безтурботності і веселощів. Подаруйте собі дорогоцінні хвилини спілкування з дитиною. Повірте, відпочивати з дітьми не менш цікаво, ніж грати в боулінг або базікати з подругою за чашкою кави.

Зустріч новорічного свята багато дітей і дорослих не можуть уявити без феєрверків. Але щорічна статистика свідчить, що піротехнічні шоу дають не тільки естетичне задоволення, а й спричиняють фізичні страждання. Причина – неправильне застосування. Щоб уникнути неприємностей та непорозумінь варто заздалегідь попередити дітей про можливу загрозу та навчити елементарних правил безпеки. У жодному разі не можна дозволяти неповнолітнім запускати феєрверки без нагляду дорослих.

Залишаючи дітей одних удома, нагадайте їм, що ножі, ножиці, голки не лише потрібні у побуті речі, а й можлива небезпека, якщо з ними поводитися легковажно. Це ж стосується газової плити та електронагрівальних приладів. Декілька разів наголосіть дітям, аби вони не впускали до квартири сторонніх, а ще краще – узагалі забороніть відчиняти двері, якщо вас немає поруч.

Ніколи не зайвим буде повторити для дітей «урок» безпечної поведінки на вулиці. Найперше, накладіть заборону на розмови з незнайомцями, поясніть, що від чужих дорослих у жодному разі не можна брати солодощі, гроші чи кудись із ними йти.

Взимку світловий день надзвичайно короткий, тож подбайте, щоб на одежі малюка була якась яскрава деталь чи світловідбиваючий елемент. Це зробить дитину помітною на дорозі в темний час доби. І пам’ятайте, найкраще навчання правилам безпечної поведінки – це ваш власний приклад.

Інтереси дітей досить різноманітні і широкі, тому нудьгувати вам не доведеться. А той запал і позитивні емоції, які подарують вам новорічні канікули з дітьми, стануть справжнім стимулом для нових звершень.

Розважити дитину вдома можна наступними способами:

Новорічні канікули з дітьми – прекрасна пора для спільної творчості. Візьміть аркуш ватману, фарби і створіть зимовий шедевр, який стане справжньою окрасою дитячої кімнати.

Дати волю уяві можна, виліпивши красиву скульптуру із заздалегідь приготованого солоного тіста. І ви, і маюк із задоволенням на час станете архітекторами, створюючи будинок вашої мрії, або виліплюючи невідому звіринку.

Проводячи новорічні канікули з дітьми вдома, організуйте спільний перегляд улюбленого культового дитячого мультфільму – сеанс колективного нестримного веселощів вам забезпечений.

Дівчаткам, безумовно, сподобається ідея випічки печива або пирога разом з мамою, а хлопчики будуть в захваті від збирання моделей корабля або літака під чуйним татовим керівництвом.

На закінчення хочеться сказати, що новорічні канікули з дітьми – це чудовий привід ближче взнати власну дитину, ще більше подружитися з нею. Адже ритм сучасного життя рідко дає нам можливість приділяти багато часу своїм дітям.

Тому забудьте про проблеми та подаруйте новорічну казку і необхідну батьківську увагу тим, хто є сенсом вашого життя.

ПАМ’ЯТКА – ІНСТРУКТАЖ

для учнів та їх батьків із правил поведінки і техніки безпеки на період святкових та вихідних днів

Шановні батьки!

Щоб уникнути непередбачуваних ситуацій та нещасних випадків, дотримуйтеся самі та роз’яснюйте дітям наступні правила:

  1. Не дозволяйте дітям самим йти, їхати велосипедом у місця з інтенсивним рухом транспорту.
  2. Забороніть дітям користуватися тими транспортними засобами, на які потрібні спеціальні права та дозвільний вік.
  3. Навчайте дітей при переході вулиць та під час катання на велосипеді дотримуватись правил дорожнього руху навіть у місцях, де не рухається транспорт.
  4. Навчайте дітей та контролюйте їхнє вміння користуватися сірниками, газом, побутовими та господарськими електроприладами.
  5. Ліки, отрутохімікати, пальне, боєприпаси, мисливську зброю слід тримати під замком.
  6. Слід уникати спілкування з незнайомими, малознайомими та підозрілими людьми як у громадських місцях, так і вдома.
  7. Не залишайте без нагляду дітей біля ставків, озер, річок, застерігайте від необережного поводження на воді.
  8. Пояснюйте дітям небезпеку та забороніть уживання тонізуючих, слабоалкогольних та алкогольних напоїв.
  9. Не дозволяйте дітям відвідувати заклади, де відпочивають дорослі.
  10. Не дозволяйте дітям бавитися з бродячими тваринами – носіями інфекційних хвороб.
  11. Не дозволяйте брати до рук пакунки, коробки та інші речі невідомого походження - вони можуть виявитися отруйними або вибухонебезпечними.
  12. Категорично забороніть дітям гратися біля ліній електропередач, підстанцій, автозаправок, складів з паливно-мастильними матеріалами.
  13. Старі, порожні та занедбані будівлі – не місце для ігор дітей.
  14. Забороніть дітям розпалювати багаття, лазити по деревах та стрибати з них.
  15. Крадіжка державного та особистого майна карається законом, хоч вона і здійснена неповнолітнім.

Шановні батьки! Бережіть життя та здоров’я своїх дітей! Пам’ятайте,батьки несуть повну відповідальність за бездоглядність і правопорушення неповнолітніх.

Діти! Дотримуйтеся самі цих правил та пояснюйте їх важливість своїм одноліткам!

Приємного вам відпочинку!

ШАНОВНІ УЧНІ ТА БАТЬКИ!

Зимові погодні умови вимагають від вас обережного поводження на вулиці та дотримання певних правил, зокрема:

  • правильно вибирайте зимове взуття, зглибоким протекторним малюнком напідош­ві;
  • ходіть тротуарами, посипаними піском або сіллю, чи понепритоптаному снігу навнутрішньому краю тротуару;
  • ступаючи налід, максимальне навантаження робіть ненап’яту, ананосок;
  • ходіть неквапливо, ноги злегка розслабте вколінах;
  • нетримайте руки вкишенях— це підвищує ймовірність нелише падіння, але й отримання тяжких травм, особливо переломів;
  • бережіться ковзанок, припорошених снігом, ходіть освітленою частиною тротуару, неперебігайте проїжджу частину дороги;
  • під час танення снігу та льоду дуже небезпечними є бурульки. Для того, щоб уникнути травм від них, неходіть близько під стінами будинків;
  • уразі травмування обов’язково звертатися долікаря.

Бажаємо вам приємних вражень від зими та уникнення небезпечних для здоров’я ситуацій.

Безпека життєдіяльності в зимовий період!

Зимові канікули – пора відпочинку, свят та розваг. Але для того, щоб канікули були веселими і корисними, необхідно пам’ятати про безпечну поведінку.

· Пам’ятайте і виконуйте правила переходу вулиці доріг.

· Не грайтеся на тротуарі, біля доріг.

· Не беріть в руки вибухонебезпечні предмети, а у випадку їх виявлення, необхідно повідомити дорослих.

· Не можна розпалювати вогнище і кидати у вогонь вибухонебезпечні предмети.

· Не підходьте до лінії електромереж. Якщо дріт обірваний, повідомте дорослих.

· Не грайтеся біля залізничного полотна, не кладіть на рейки предмети, на кидайте нічого у вікна потягу.

· Обережно користуйтеся побутовими електроприладами.

· Не відходьте далеко від будинку і не впускайте в квартиру незнайомих людей у відсутності дорослих.

· Будьте обережні! Не катайтесь на санчатах, ковзанах та лижах біля водоймищ з тонкою кригою.

· Не торкайтеся вологими руками металевих предметів на морозному повітрі.

· Дотримуйтеся відповідних правил поведінки в громадських місцях.

· Не використовуйте піротехнічні засоби – це небезпечна!

· Не використовуйте відкритий вогонь (свічки, бенгальські вогні тощо) у приміщеннях біля новорічної ялинки – це може призвести до пожежі!

· Для прогулянки одягайся зручно й тепло, щоб не застудитися.

Щасливих канікул!

Пам’ятайте! Ваша безпека у ваших руках!

ДО УВАГИ БАТЬКІВ!

контактна особа, яка забезпечує виконання заходів щодо соціального захисту учасників АТО та членів їх сімей в управлінні освіти, молоді та спорту

Олександрійської міської ради

Прізвище, ім’я, по батькові особи Посада Контактна інформація
Гринюк Ірина Геннадіївна Спеціаліст І категорії управління освіти, молоді та спорту Олександрійської міської ради вул. Свердлова,28, (05235)7-26-54

/Files/images/DSC04949.JPG

Консультує учитель-дефектолог

СЗНЗ І-ІІст. №4 ім. М. Олефіренка

Тетяна Захарченко

Привчаємо дитину до книг від самого народження

Маленька дитина вміє добре сприймати, тому ми повинні з самого малку вчити дитину працювати з книгою. Звісно ж, діти до року ще не можуть читати, але слухають із великим задоволенням. Довге та не виразне читання втомлює дитину. Але якщо тато або мама 15 хвилин в день, разом з дитиною, попрацюють над книгою, це привчить її вслухатися в текст. Не розуміючи змісту прочитаного, ваш малюк сприймає інтонацію, відчуває паузи, звикає до ритму батьківського мовлення. Перечитуючи одну й ту ж саму казочку, дитина починає виділяти в тексті окремі слова й радісно реагувати на них. Привчаючи дитину слухати текст ми розвиваємо й фонематичний слух. Це допоможе малюкові швидше навчитися говорити, грамотно писати в школі. Навіть тоді, коли дитина навчилася читати – читайте їй книгу, пропонуйте переказати, відповідати на поставлені запитання.

Читання

а) збагатить словник;

б) удосконалить лексико-граматичну сторону мовлення;

в) краще сформує навички усного, писемного та зв’язного мовлення;

г) удосконалить повноцінне сприймання художніх текстів;

д) удосконалюється мовна риторика;

е) відкоригується пам'ять, творча уява, мислення.

Відповідальність батьків за виховання дітей в сім'ї

Якими діти народжуються – ні від кого не залежить, але в наших силах зробити їх хорошими через правильне виховання Плутарх

Сучасна сім’я несе найбільшу відповідальність за виховання дитини

Саме вона має виконувати головне завдання – забезпечувати матеріальні та педагогічні умови для духовного, морального, інтелектуального й фізичного розвитку юного покоління.

Конституційним обов’язком батьків є утримання своїх дітей до повноліття.

Законом України «Про освіту» на батьків покладена відповідальність за фізичне здоров’я та психічний стан дітей, створення належних умов для розвитку їхніх природних здібностей.

Від сім’ї починається шлях дитини до пізнання світу, свого становлення як особистості, шлях до шкільного навчання.

Якщо:

дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти;

дитину висміюють, вона стає замкнутою;

дитину хвалять, вона вчиться бути шляхетною;

дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе;

дитина росте в докорах, вона вчиться жити з почуттям провини;

дитина росте в терпимості, вона вчиться розуміти інших;

дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою;

дитина росте в безпеці, вона вчиться вірити в людей;

дитина росте у ворожнечі, вона вчиться бути агресивною;

дитина росте в розумінні і дружелюбності, вона вчиться знаходити любов у цьому світі.

ОЗНАКИ СУЇЦИДАЛЬНОЇ ПОВЕДІНКИ

Мотиви суїцидальних вчинків

1. Особистісно-сімейні конфлікти:

§ Несправедливе ставлення з боку батьків та оточення;

§ Ревнощі, зрада, розлучення;

§ Втрата рідної людини;

§ Перешкода задоволенню актуальної потреби;

§ Самотність;

§ Нерозділене кохання;

§ Брак уваги, турботи з боку оточення.

2. Стан психічного здоров’я

§ Реальні конфлікти у психічно здорових осіб;

§ Патологічні розлади психічної діяльності.

3. Стан фізичного здоров’я

§ Соматичні захворювання, фізичні страждання;

§ Каліцтво

4. Конфлікти, пов’язані з антисоціальною поведінкою суїциданта:

§ Побоювання судової відповідальності;

§ Самозасудження через аморальний вчинок;

5. Конфлікти в навчальній сфері:

§ Невдачі в навчанні, втрата престижу;

§ Несправедливі вимоги до виконання навчальних обов’язків.

6. Матеріально-побутові труднощі.

7. Інші мотиви.

Фактори ризику щодо скоєння суїциду:

§ Бездуховність породжує легковажне ставлення до цінності життя як такого.

§ Недостатність батьківської уваги та належного догляду.

§ Батьки не опікуються дозвіллям дітей та не беруть до уваги вплив засобів масової інформації.

§ Недоброзичлива домашня атмосфера, постійні конфлікти, грубощі, антагонізм членів сім’ї.

§ Шкільні перевантаження. Максималізм щодо шкільної успішності.

§ Психоемоційні розлади (депресії).

§ Систематичні знущання у тій чи іншій формі підвищують ризик самогубства в 7 разів.

§ Бажання помститися кривдникам після сварки з батьками, друзями, нещасливе кохання, приниження ровесників тощо.

§ Бажання позбутися душевного болю.

Кiлькiсть переглядiв: 85

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.